Descal Engineering Oy on kouvolalainen, prosessiteollisuuteen erikoistunut suunnitteluyritys, joka suunnittelee asiakkailleen teollisuuskohteita ympäri maailman. Jotta yrityksen työntekijät voisivat keskittyä omaan osaamiseensa liittyviin tehtäviin, on yrityksen IT-palvelut päätetty ulkoistaa.
Descal Engineering on tehnyt yhteistyötä Printcom Center Oy:n kanssa jo pitkään. Aluksi yhteistyökumppanilta hankittiin esimerkiksi kopio- ja tietokoneita sekä IT-verkkoja ja niiden ylläpitoa. Sittemmin yhteistyö on laajentunut.
– Tällä hetkellä kaikki IT-palvelumme on ulkoistettu heille, kertoo Descal Engineeringin toimitusjohtaja Kimmo Kerttula.
IT-kartoituksessa löytyivät järjestelmän ongelmakohdat
Descal Engineeringille on tehty myös Printcom Atlas IT-kartoitus. Kun yritys tahtoi kehittää toimintaansa, näki Printcom IT-kartoituksen sopivana kehittämisvälineenä.
– He tunsivat meidän järjestelmämme etukäteen, mutta kartoituksessa mentiin entistä syvemmälle ja katsottiin, mikä on turhaa ja mikä tarpeellista, Kerttula kertoo.
Kartoituksen avulla selvitettiin, mitä uutta IT-järjestelmään tarvittaisiin ja mistä vanhoista ratkaisuista voitaisiin luopua. Järjestelmän ongelmakohdat paikannettiin, ja Printcom haki niihin räätälöityjä ratkaisuja.
– Nykyään työntekijämme voivat keskittyä entistä enemmän omaan työhönsä. Tietoliikenne-, tietokone- ja tulostusongelmat ovat vähentyneet todella paljon, Kerttula toteaa.
Tärkeintä on nopea IT-tuki
Kerttusen mukaan yhteistyö vapauttaa yrityksen omia resursseja omaan ydinosaamiseen liittyviin tehtäviin. Printcomille sen sijaan annetaan tehtäviä, joissa heidän ammattilaisensa ovat hyviä.
– Tärkeimpänä asiana pidän IT-tukea. Heiltä tulee nopeasti paikalle joku, joka osaa selvittää ongelman, Kerttula mainitsee.